της Ιωάννας Κεχριμπάρη Διαιτολόγος Διατροφολόγος

1. Ζυγαριά: Έχει φανεί ότι τα άτομα που χάνουν επιτυχώς το πλεονάζον βάρος και διατηρούν την απώλεια αυτή ζυγίζονται τακτικά. Επιλέξτε μία μέρα της εβδομάδας και ονομάστε τη ‘‘μέρα ζυγίσματος’’. Το ζύγισμα πρέπει να γίνεται στην ίδια ζυγαριά και στις ίδιες συνθήκες. Αν η ζυγαριά κάνει συχνά σκαμπανεβάσματα, μην πανικοβάλλεστε! Το βάρος επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες! Σημασία έχει να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή που χαρακτηρίζεται από το μέτρο και την ποικιλία σε συνδυασμό με τη σωματική δραστηριότητα που σας ταιριάζει και η προσπάθειά σας θα ανταμειφθεί!!

2. Νερό: Η κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια της ημέρας συμβάλλει στην ενυδάτωση του οργανισμού, με σκοπό να επιτελέσει βασικές λειτουργίες του. Πολλές φορές συμβάλλει και στη μείωση του αισθήματος της πείνας, αν αυτό οφείλεται σε ελαφριάς μορφής αφυδάτωση. Μην ξεχνάτε ότι σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ενυδάτωσης και το Ινστιτούτο Ιατρικής της Ακαδημίας επιστημόνων των ΗΠΑ, όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα πέραν του νερού, όπως το γάλα, το τσάι, οι χυμοί, ο καφές και τα αναψυκτικά μπορούν να συμβάλουν στην ενυδάτωσή μας.

3. Πρόγραμμα: Ο προγραμματισμός των κυρίως και ενδιάμεσων γευμάτων της επόμενης μέρας θα σας βοηθήσει να μην ξεφύγετε από το πρόγραμμά σας και να επισκεφτείτε τον κοντινό φούρνο ή εστιατόριο. Αν θα περάσετε αρκετές ώρες εκτός σπιτιού ετοιμάστε τα ανάλογα… ταπεράκια!

4. Ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων: Σημειώστε ό,τι τρώτε μέσα στην ημέρα και παρακολουθείστε τον εαυτό σας. Θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε τις διατροφικές συνήθειες που θέλετε να αλλάξετε και να προγραμματίσετε τα καθημερινά σας γεύματα!

5. Ύπνος: Η έλλειψη ύπνου έχει φανεί ότι επηρεάζει το μεταβολισμό και μπορεί να σχετίζεται με αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών, αυξημένη όρεξη κατά τη διάρκεια της ημέρας και κατ’ επέκταση αύξηση του βάρους. Φροντίστε να κοιμάστε επαρκώς, έτσι ώστε να είστε δραστήριοι και γεμάτοι ζωντάνια κατά τη διάρκεια της ημέρας. ΠΗΓΗ: zougla.gr