Κάθε φορά που αισθάνεστε ένταση σε όλο το σώμα, έχετε δυσκολία στην αναπνοή ή σας κυριεύει πανικός και άγχος, η αρτηριακή σας πίεση είναι πιθανό να βρίσκεται στα ύψη… Αυτό είναι πολύ επίφοβο για την καρδιά και μπορεί να συμβάλει στον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και στεφανιαίας νόσου. Ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες που επηρεάζουν τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης είναι η διατροφή. Το μαγνήσιο και το κάλιο είναι δύο μεταλλικά στοιχεία που παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης .

Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι υπεύθυνο για πάνω από 300 διαφορετικές λειτουργίες στο σώμα. Συμβάλει στη διαδικασία και ρύθμιση της πέψης, του σακχάρου του αίματος, του ύπνου, ενισχύει την ενέργειά, ανακουφίζει από την κατάθλιψη, και πολλά άλλα.  Οι γιατροί συνταγογραφούν  μαγνήσιο για την υψηλή πίεση του αίματος από το 1930. Οι ημερήσιες συστάσεις είναι 400-420 mg για ενήλικες ηλικίας 18 ετών και άνω. Το μαγνήσιο βρίσκεται σε αφθονία στη βρώμη και άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως, σπόρους, φασόλια, ξηρούς καρπούς, όσπρια, μπανάνες, γλυκοπατάτες, αβοκάντο, και βέβαια στο κακάο, το οποίο είναι μία από τις καλύτερες πηγές.

Κάλιο

Το κάλιο συνδράμει επίσης σε μια σειρά από σημαντικές λειτουργίες στο σώμα, όπως το να ρυθμίζει την γενική ισορροπία των υγρών, δεδομένου ότι εξουδετερώνει τις επιδράσεις του νατρίου στο σώμα.  Το κάλιο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, όχι μόνο επειδή «μάχεται» το νάτριο, αλλά και επειδή χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και βελτιώνει τη συνολική ροή του οξυγόνου. Συμβάλει επίσης στην ανακούφιση από τους πόνους των αρθρώσεων. Οι γυναίκες χρειάζονται τουλάχιστον 2.700 mg ανά ημέρα και οι άνδρες χρειάζονται τουλάχιστον 3.700 mg  ανά ημέρα. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα (αποξηραμένα φρούτα, αλλά και αβοκάντο, πεπόνια, μούρα, μπανάνες), λαχανικά (κυρίως σέλινο, σπαράγγια), δημητριακά ολικής αλέσεως (κυρίως βρώμη) και σε όσπρια, εύκολα θα σας βοηθήσει να πάρετε αρκετό κάλιο μέσω της διατροφής σας.

Άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που ωφελούν στη ρύθμιση της πίεσης είναι το ασβέστιο και η βιταμίνη Β6. Τα γαλακτοκομικά και τα φυτικά τρόφιμα είναι πλούσια σε αυτά τα θρεπτικά συστατικά. Αν ακολουθείτε μια διατροφή βασισμένη σε φυτικές τροφές,  ελέγχετε την πρόσληψη του νατρίου , μειώσετε την κατανάλωση  πρόχειρου φαγητού τότε η αρτηριακή πίεση , το σάκχαρο του αίματος , το βάρος , και γενικότερα η υγεία σας θα βελτιωθεί σημαντικά.

Σε συνεργασία με το diettv.gr

ΠΗΓΗ: zougla.gr