Γράφει η Ευτυχία Αποστολίδου, Διαιτολόγος Διατροφολόγος  MS in Applied Psychology

H ερώτηση σχετικά με το πόσα γεύματα την ημέρα είναι προτιμότερο να καταναλώνονται είναι μία από τις πιο συνηθισμένες που ακούμε αναφορικά με τη διατροφή. Πράγματι, έχουν προταθεί διάφορα μοτίβα διατροφής και γευμάτων, ένα από τα πιο γνωστά και διαδεδομένα στη χώρα μας είναι αυτό των 5 γευμάτων την ημέρα, το οποίο φαίνεται να είναι μία καλή επιλογή στα πλαίσια της ισορροπημένης διατροφής.

Στην πραγματικότητα, αυτό που φαίνεται από τα αποτελέσματα ερευνών είναι ότι όλες οι μέθοδοι και τα προγράμματα γευμάτων μπορούν να είναι αποτελεσματικά. Ουσιαστικά, για να διατηρήσει κάποιος το βάρος του σταθερό σημασία έχει το σύνολο των θερμίδων που παίρνει ανεξαρτήτως του τι ώρα θα τις καταναλώσει ή πόσα γεύματα θα κάνει. Παρ’ όλα αυτά, με την προϋπόθεση ότι η πρόσληψη ενέργειας παραμένει σταθερή, η κατανάλωση ενδιάμεσων σνακ στα 3 κύρια γεύματα πιθανόν να έχει κάποια πλεονεκτήματα στη ρύθμιση του βάρους:

– Εδώ έρχεται η σύσταση που ακούμε συχνά «φάε πριν πεινάσεις πολύ»: φαίνεται ότι η συχνή κατανάλωση μικρών σνακ οδηγεί συνήθως σε ένα πιο «επίπεδο» προφίλ πείνας, δηλαδή η αίσθηση της πείνας ανάμεσα στα γεύματα δε φτάνει να είναι τόσο μεγάλη και κατά συνέπεια, η κατανάλωση των κύριων γευμάτων δε γίνεται με λαίμαργο και βιαστικό τρόπο.

-Επίσης, τα τακτικά γεύματα δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για διατροφική ποικιλία, που είναι πολύ απαραίτητη στην ισορροπημένη διατροφή αφού τα σνακ είναι μία καλή ευκαιρία για να καταναλώσει κάποιος φρούτα, γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς (με μέτρο πάντα!).

–Τα τακτικά γεύματα δίνουν μεγαλύτερη ευελιξία στο να προσαρμόζει κάποιος τη συχνότητα, την ποικιλία και το μέγεθος των γευμάτων του μέσα στην ημέρα.

Σας φαίνονται μήπως πολλά τα 5 γεύματα την ημέρα; Μη σας τρομάζει ο αριθμός! Όταν λέμε γεύμα εννοούμε 3 κυρίως γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ· ως σνακ θεωρούμε.ακόμα κι ένα φρούτο. Ξεκινώντας από το πρωί, μπορείτε να υπολογίζετε περίπου τρεις ώρες μέχρι το επόμενο γεύμα σας! Επίσης, προσοχή στο ότι ορισμένες φορές μπορεί εύκολα με το τσιμπολόγημα να κάνουμε τα 5 γεύματα 7 ή 8, καταλήγοντας ουσιαστικά σε συνεχές «τσιμπολόγημα» με αποτέλεσμα να καταλήγουμε να καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες που τελικώς μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους. Γι’ αυτό, έχετε στο νου σας ότι μπορείτε στην αρχή να προγραμματίζετε από το πρωί τα γεύματα της ημέρας σας.

Τελικώς, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι να βρει ο καθένας έναν ισορροπημένο τρόπο να τρέφεται που είναι συμβατός με το καθημερινό του πρόγραμμα και τις σωματικές του ανάγκες αλλά και που να είναι και διατηρήσιμος σε μακροχρόνια βάση!

 Σε συνεργασία με το nutriscience.gr

ΠΗΓΗ: zougla.gr